reklama

Ego et Fatum

Ja a Osud! Čo sa skrýva za touto zahmlenou, mysticky znejúcou formulov? V skutočnosti sa mi jedná o tzv. Vlastné Ja (ďalej už len ja), o akúsi moc silnejšiu než my sami, ktorá nás ovláda, no nie sme to my!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Mnohí z nás sa často odvolávajú na niečo, čo ich núti konať. 
Keď sa ich spýtate prečo tak činia, odpovedia vám pravdepodobne vetou typu: "Musel som to urobiť, inak by som poprel svoje ja!" Jedná sa o akýsi skrytý pocit, ktorý pracuje mimo ich vedomia a nevedia ho ovplyvniť. 
Ja a presvedčenie. Je dôležité, aby sme tieto dve slová so zdanlivo rovnakým významom oddelili. Presvedčenie človek nadobúda počas života. Neustále sa mení. Raz si myslíme to, inokedy ono. Kým ja ostáva nemenné. Existuje také niečo vôbec? Ak áno, tak kedy sa rodí?
Je to niečo, čo je typické len pre nás, akýsi vnútorný hlas, ktorý je len náš a nikto iný ho nemá. Navyše je neovplyvniťeľné. To znamená, že sme ho nemohli počas života získať, ani nám ho nemohol nikto darovať. Teda máme ho od narodenia, či skôr od splodenia, alebo je nám určené ešte pred tým. Jestvuje len jediné, čo môžme v tej dobe vlastniť a tým je osud. Z toho vyplýva, že tieto dve slová Ja a Osud sú synonymá, čiže znamenajú to isté a môžme ich zlúčiť v jedno.
Skúste na chvíľu nemyslieť na to, či v osud veríte, alebo nie! Zamerajte sa naň čiste z racionálneho hľadiska. Aké má (ne)viera v osud benefity?
Pokiaľ na osud veríte nemusíte sa ničoho obávať, prirodzene bojíme sa všetci, ale pre vás je všetko utkané vopred a nič na tom nezmeníte. Tak prečo mať strach? Navyše nepoznáte stres, pretože aj tak vás nič neminie. Veľkou nevýhodou je, že sa do veľkej miery, ak nie úplne vzdávate vlastnej slobody i presvedčenia. Vo vývoji ľudstva bol takýto svetonázor prospešný pre človeka pravekého, až po človeka stredovekého. Predstavte si, že ste otrokom v jednej z rímskych provincií, alebo nevoľníkom, pracujúcim od svitu do mrku na poli aristokrata. Viera v osud vás robí apatickým, poskytuje vám akoby štít voči ťažkému údelu. Žijete, tak ako máte predpísané a umierate pretože musíte! Slobodu nemáte, preto by neviera v osud nepriniesla žiaden osoh. Vráťme sa však späť do prítomnosti. Ste slobodným nezávislým človek, ktorý nikomu nepodlieha. Chcete lásku, majetok a slávu! V osud neveríte. Na čo sa teda môžete spoľahnúť? Výlučne a len na seba samého a na svoje vlastné sily a intelekt. Tento postoj vám dodáva potrebnú dravosť, aby ste sa presadili a získali všetko to, po čom túžite.
Na záver už len pripojím svoj názor. Osobne si myslím, že v dnešnej dobe, pre dôvody spomínané vyššie je ďaleko výhodnejšie v osud neveriť. V prípade, že môj názor nezdielate budem veľmi rád ak napíšete svoj vlastný. Mojím záujmom je, aby sa na túto tému rozbehla diskusia založená na argumentoch a logike. 

František Gajdoš

František Gajdoš

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Gyhák. Má rád šport a literatúru + rád sa učím, pričom musím podotknúť, že som skutočný bifľoš a som na to hrdý. Mám rád tanec, divadlo, filmy a samozrejme mojich kamarátov. Aký koľvek zvyšný voľný čas si spestrujem kúsaním nechtov. Tak, čo sa kníh týka, najradšej mám historicko tématické, či už sa jedná o faktografiu, alebo romány. Rád čítam knižky o športe, najmä o bojových umeniach. Potom fantasy, psychologickú a filozofickú lit. a cestopisi. Všetko próza k poézii som sa zatiaľ nedostal Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu